Mazda RX-7

Mazda RX-7

El Mazda RX-7 està qualificat com un vehicle esportiu, desarrollazo per Mazda des de l'any 1978 fins a l'any 2002 distrubuído en 3 generacions diferents, comunament conegudes per usar un motor rotatiu, lleuger i compacte.

El primer RX-7 (1978-1985) es va oferir com hatchback per a dos passatgers i com hatchback 2 + 2 amb seients del darrere "ocasionals" en alguns mercats.

La segona generació (1985-1991) es va oferir a hatchback 2 + 2, així com en configuracions de carrosseria convertible de dues portes.

El RX-7 de tercera generació (1992-2002) (1993-1995 als Estats Units) es va oferir com hatchback 2 + 2 i es va destacar pels turbocompressors dobles seqüencials del seu motor.

El RX-7 va fer cinc vegades la llista dels deu millors de la revista Car and Driver i més de 800,000 es van fabricar durant la seva vida útil.

Mazda ha fet diverses referències a un renaixement del RX-7 en diverses formes al llarg dels anys des que es va suspendre el RX-8. Al novembre de 2012, el gerent del programa MX-5, Nobuhiro Yamamoto, ha indicat que Mazda estava treballant en un RX-7 basat en 16X, amb 300 cavalls de força.

A l'octubre de 2015, Mazda va presentar el concept car RX-Vision en el Tòquio Motor Show, impulsat per un nou motor rotatiu i amb característiques de disseny que recorden a la tercera generació del RX-7. Un concepte llest per a la producció podria seguir el seu exemple per a 2020, marcant 53 anys des de la revelació del primer acte esportiu de Mazda, el Mazda Cosmo. Com un cotxe de halo per a la marca Mazda, aquest vehicle pot entrar en producció com el RX-9.