Peugeot 205

Peugeot 205 GTI

Reconegut com un clàssic modern, el 205 ostenta el títol de ser el cotxe que va atraure la fortuna a Peugeot. Abans del 205, Peugeot era considerat el fabricant de vehicles més conservador dels "tres Grans" de França (Citroën, Peugeot i Renault), produint grans berlines, com el 504 i el 505.

La idea del 205 comença en 1978, quan Peugeot compra Simca, que tenia l'experiència necessària a fer vehicles menuts. Els primers 205 francesos usaven el motor "Douvrin" de l'antic Peugeot 104, a pesar que després aquests foren reemplaçats amb els nous motors XU i TU, que van ser de disseny PSA.

A l'estat espanyol, (i en virtut a acords aranzelaris que exigirien una determinada quota de components estatals) les primeres sèries de 205 prèvies a la introducció de motors TU van incorporar motors Simca/Talbot fabricats en la planta de Villaverde (Madrid), on es van ensamblar els 205 espanyols, donant així lloc a models exclusius del panorama espanyol. De fet, el que diferencia el 205 espanyol del francès, en aquesta primera època, és que a l'haver de muntar els motors fabricats a Villaverde, se'ls realitza una modificació al capó en forma d'inflor, ja que aquests motors eren més alts que els francesos i no cabien en el buit del motor. Els Motors d'entre 954 cc a 1905 cc de cilindrada, carburador o injecció electrònica gasolina i Dièsel.