SAAB 900

SAAB 900

El Saab 900 és un coupé de luxe que va ser produït per Saab des de 1978 fins a 1998 en dues generacions. La primera generació de 1978 a 1993 es coneix com el "clàssic" i la generació de 1994 a 1998 es coneix com la "nova generació".

El Saab 900 es va basar en el xassís Saab 99, encara que amb una part davantera més llarga per complir amb les regulacions de xoc frontal dels EE. UU. El 900 es va fabricar en sedan de 2 i 4 portes, i en configuracions de 3 i 5 portes amb porta del darrere i, des de 1986, com un model de descapotable (convertible). Hi havia motors de carburador, injecció de combustible i turbocargadores Zenith d'un i dos motors, inclosos els turbo de pressió total (FPT) i, en els models europeus a principis dels anys noranta, els turbos de baixa pressió (LPT).

Igual que el seu predecessor, el 99, el 900 contenia una sèrie de característiques de disseny inusuals que el distingeixen de la majoria dels altres cotxes. Primer, el motor es va instal·lar cap enrere, amb la potència subministrada des de la maneta a la part davantera de l'automòbil. En segon lloc, la transmissió es cargola directament a la part inferior del motor per formar el càrter d'oli (encara que amb lubricació d'oli per separat). Per tant, la potència de la maneta es lliuraria fora del motor a la part davantera, i després es transferirà cap avall i cap a la transmissió a continuació, a través d'un conjunt d'engranatges primaris accionats per cadena.