Volvo 850

Volvo 850 R

Va ser el primer model de Volvo amb 5 cilindres, DOHC, quatre vàlvules per cilindre (20 vàlvules) apareixent el logotip "20 Valve" tant a la tapa superior de la culata com en la part del darrere en diversos mercats. Va ser la primera motorització Volvo de motor transversal i tracció davantera, si excloem la sèrie 400 (1986-1997) que muntava motoritzacions Renault. Una altra novetat és el motor amb bloc de cilindres enterament d'alumini. Per aquest motiu es coneixia com a motors "blancs" per oposició als motors de 4 cilindres anteriors "vermells" SOHC de bloc de fosa de ferro pintat en aquest color, llançats amb la sèrie 200 en 1975 i posteriorment muntats en la sèrie 700-900 . (Cal esmentar l'excepció de les versions de 16 vàlvules DOHC atmosfèrics i turboalimentats). El nombre de cilindres és al que al·ludeix el "5" en la denominació del model. Aquest motor va ser presentat anteriorment en versió 6 cilindres en el 960 (B6304S), és a dir formava part de la sèrie modular completada pel 4 cilindres dels models S40 i V40 llançats posteriorment.

Va ser produït en models berlina (quatre portes sedan) i wagon o familiar (quatre portes amb extensió de sostre fins a la part del darrere).

Al desembre de 1993 es va llançar el famós "T5" amb motor Turbo, el B5234T, de 225CV (el qual va arribar a ser de les berlines de tracció davantera més ràpides del seu temps); juntament amb la seva versió de 2.0 litres, el B5204T, comercialitzat en aquesta cilindrada pels mateixos motius que el motor atmosfèric.

L'any any '96 es va presentar així mateix la versió Turbodièsel, anomenada "TDI" (que posteriorment passaria a denominar-se 2.5D coincidint amb el canvi de model S70), amb un motor d'origen Audi-VW de 5 cilindres, bloc de fosa, bomba rotativa VE de control electrònic, injecció directa amb injectors mecànics de doble nivell d'obertura.